Тематична

ГОТУЄМОСЯ ДО КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ
Література  11 клас

1.Укажіть, до якого літературного угрупування належав М.Рильський.
2.До якого виду лірики належить поезія «Арфами, арфами…»
3.Яку назву мала збірка поезій М.Рильського, яка яскраво ілюструвала його творчу манеру?
4. М.Драй-Хмара назвав неокласиків «гроном п’ятірним нездоланих співців». Кого він мав на увазі?
5.Який вірш(і) є зразком урбаністичної лірики М.Семенка?
6.Яку назву мала перша друкована збірка П.Тичини?
7.До якого літературного угрупування належав М.Зеров?
8. Чому період у літературі 20-30-х рр. ХХст. Називають «розстріляним відродженням»?
9.Хто в укр.. літ. 20-30рр був представником авангардного мистецтва?
10. Жанр медитації присутній у творчості… (20-30рр)
11.У творчому доробку Є.Плужника переважають риси ….
12. Вірш «Для вас, історики майбутні…» за жанром медитація, тому що…
13. Ліричний образ – це…
14. Авангардизм. Причини виникнення. Представники (укр..літ.)
15.Тема, основна думка вірша М.Рильського «Молюсь і вірю», художні засоби.
16. М.Рильський та його сонети.
17. Аналіз вірша Є.Плужника «Для вас, історики майбутні…»
18.Визначення поняття «кларнетизм», його ознаки, історія виникнення. 19.Короткий аналіз збірки П.Тичини «Сонячні кларнети»
20.Сонет. Його складові. Поети української та світової літератури, що писали сонети.
21.Філософічність, афористичність лірики М.Зерова.
22.Мотиви пошуків душевної рівноваги, краси в житті та в душі, вітаїзм у віршах М.Рильського «Молюсь і вірю», «Солодкий світ!»
23. Група «київських неокласиків», їх творче кредо, орієнтація на традиційне, класичну форму вірша.
24. Пейзажна та мариністична лірика Є.Плужника. Аналіз одного з віршів (на вибір).
25. Літературні угрупування, їх представники, напрями творчості.

26. Аналіз вивчених віршів усіх авторів, з творчістю яких знайомились на уроках.




Вправи, які допоможуть вам добре написати контрольну роботу з української мови в 11 класі. 

1.Визначте тип односкладного речення:

*Вечір. Прохолода. Довгожданий відпочинок.
*Однак краю плавням не було.
*У хаті все темнішало та темнішало.
* Високі сосни. Серпень. Спека.
*До мене приносять лампу і просять на чай.
*Решетом воду не носять.
* У хаті геть запломеніло.
* Чи хоч пучечок тої калини мені на груди покладуть?
* За одного битого двох небитих дають.
* Відпочити б з дороги. 
*У селі оголошено воєнний стан.
*В передчутті грози виходжу з дому.
*Не бійся досвітньої мли - досвітній вогонь запали.
*Пообідали сухим хлібом з сіллю.
* Лечу на білому коні в краї незнані.
*Братися треба за великі завдання.
*Так само дзвеніло, клекотало й гуло в Максимовій душі.
*По селах святкують обжинки.

2.Випишіть номери речень, які є називними.

1.Тиха пісне, лети, мою душу неси. 2. У кінці саду почали розкопувати грядки. 3. У повітрі легкий аромат. 4. Вечірнє небо у зорях. 5. Прохолодою повіяло з лісу. 6. І день щасливий у вікні. 7. Горобина ніч. 8. Україно, доле моя, як же тебе не любити?

3.Випишіть номери речень, які є безособовими.

І знову наснилось чудо-диво мені. 2. Хіба самому написати таки посланіє до себе... 3. Іду один дорогою із думою-тривогою. 4. Не спиться щось моєму парубкові. 5. Весело й одночас тривожно на душі у Грицька. 6. Немає у моєї неньки більшої любові на землі, аніж любов до дітей. 7. Як же день отой забути? 8. Не кажи "гоп!" доки не перескочиш.

4.Випишіть номери речень, які є неозначено-особовими.

1.Збирають пізні гречки у полях по селах. 2. Братися треба за великі завдання. 3. У чужому домі не порядкуй. 4. І повезли до прийому чуприну голити. 5. Дихалось вільно, йшлось по землі легко. 6. Нас зустрічають хлібом-сіллю. 7. Як умру, то поховайте мене на могилі. 8. Вечірній час, і тиша навкруги.

5.Випишіть номери речень, які є узагальнено-особові

1. Разом ходімо в майбуття. 2. Любіть Україну, як сонце, любіть! 3. Не суди і судимим не будеш. 4. Літом лежати - зимою з торбою бігати. 5. Не діли шкуру невбитого ведмедя. 6. Гарно надворі та ясно так. 7. У ліс дрова не возять. 8. Учора ділянку зорали, засіяли добірним зерном.

6. Замініть односкладні речення на синонімічні двоскладні.

1.Мені хотілось обійняти весь світ, усіх людей. 2. Хочеш їсти калачі - не сиди на печі. 3. Скажи мені правду, мій добрий козаче. 4. З поганої трави не буде доброго сіна.

7. Визначте відокремлені уточнюючі члени речення  та розставте розділові знаки, де потрібно.

1. Крім загального національного духу була в "Енеїді" закодована вже з перших рядків запорозька історія. 2. За ставком на другому горбі ховалася в деревах церква. 3. Офіційно-діловому стилю за винятком окремих його жанрів тропи не властиві. 4. Лексика - це всі слова мови тобто словниковий склад мови. 5. І от залишився від дуба широкий обхватів на вісім корч. 6. Як кремінь і криця стояли роди Гутинюки з Палійчуками. 7. Навіть не закінчивши середньої школи Вася нетерпляче з буйним азартом молодості кинувся у білий світ. 8. Усі четверо хірург, асистент і сестри ствердливо хитнули головами. 

8. Визначте відокремлені обставини та розставте , де потрібно, розділові знаки.

1. Зима увійшовши у свої права повелася спочатку суворо, а потім пом'якшала. 2. Не поклонившись до землі і не розувши очі гриба не знайдеш. 3. Вози проїжджаючи тоскно та глухо скрипіли. 4. Я ішов не обертаючись. 5. Марко мліючи заточуючись падаючи і знову підводячись  як міг пішов до соняшників. 6. Упоравшись з Кодаком і діждавши з Січі ще три тисячі товариства Сулема через два тижні підняв своє військо до походу. 7. Собака теж зробився невеселий і покрутившись знехотя потюпав геть. 8. Джериха скинула намітку а згорнувши її помогла синові складати свиту. 9. Більшість птахів не залишаються у нас зимувати а вивівши потомство летять у теплі краї. 10. Починаючи хвилюватись Олег завжди багато поїдав цукерок. 11. Виходячи з рішення класних зборів ми почали зносити макулатуру в школу. 12. Все сталося всупереч прогнозам Мишка. 13. Попри культівсько-застійне глухоліття кінця радянського періоду Дмитро Білоус завжди безхитрісно і навіть азартно служив Слову. 14. Було незважаючи на травень душно як улітку. 15. Відповідь можна дати і не розкриваючи рота мовчки.

9. Визначте номери речень, у яких є відокремлені прикладки (розділові знаки вилучено)

1. Блакитна паморозь здавалась чарівною і якоюсь невловимою. 2. Ой, був на Січі козак на прізвисько Чалий. 3.Ми пілігріми вічності мандрівники стомились і дуже хочемо пить. 4. На сонце викотилось золотом побите небесне світило. 5. Налита сонцем і вітрами хлюпоче веслами весна. 6. Дядько скинув в'язку розмальованих у червоне й зелене кошиків. 7. Гаврило Підпорів тесть вплів у бороду кістляву руку. 8. Я ішов швидко розгонисто не звертаючи ніякісінької уваги на хлопців.

10.  Визначте номери речень, у яких є відокремлені означення (розділові знаки вилучено)

1. І раптом на середину вибіг опецькуватий хлопчина розкуйовджений спітнілий якийсь переляканий. 2. Сонечко викотилось велике кругле. 3. Переляканий Микита Чугай довготелесий розтріпаний стоїть посеред вулиці і злякано озирається. 4. Залитий розплавленим золотом сонця шлях здавався казковим. 5. Заплутані сильним вітром коси верби полоскались в холодній воді синьої річки. 6. Холодний вітер пронизливий колючий здавалось залазив у кожну шпаринку.Червона кров Панаса полилася струмком по рукаву і червона-червона збігла на траву.

БАЖАЮ УСПІХУ!






2 коментарі: